September│Zo života #41

September bol mesiacom, v ktorom som navštívila rodnú krajinu, začala predposledný semester vysokej školy, privítala jeseň a obdobie veľkých rozhodnutí.


Hudba

Z hudby som predovšetkým naďalej počúvala Sleeping At Last a kompiláciu Atlas: Year One. Keďže som o nej písala už minulý mesiac, nie je potrebné uvádzať všetky ďalšie informácie, no tu je video k piesni, ktorú som si tento mesiac užívala najviac:


Film

V septembri som ukončila moju sériu sledovania Pirátov z Karibiku ich posledným pokračovaním. V čase, keď vyšla Salazarova pomsta, som sa rozhodla pozrieť si všetky predchádzajúce časti, aby som bola pripravená na tú najnovšiu. Spomínala som na časy prvej polovice rokov ´00 a na všetky diskusie o Jackovi Sparrowovi. A či 5. časť stojí za to? Bolo fajn vrátiť sa k pôvodnej trojici hrdinov, k zápletke, ktorá sa aspoň trochu podobala prvým filmom a k emóciám, ktoré som pri nich mala.

YouTube

Hoci oficiálne nemá vlastný YouTube channel, spomeniem ďalšieho z radu choreografov, ktorého videá vždy zaujmú a prekvapia. Jake Kodish sa už niekoľko rokov pohyboval na tanečnej scéne YouTubu a ja som si ho všimla najmä cez videá Kyla Hanagamiho, no v poslednej dobe začal choreografovať aj on a jeho štýl je ozaj špecifický. Jeho posledné video vyšlo len nedávno, no je tak dobré, že ho dávam aj sem:


Seriál

2 seriály, 1 vec spoločná. Oba majú v centre záujmu autistického chlapca. Atypical je 10 dielny seriál na Netflixe (ale dostupný aj u nás), ktorý sa snaží cez vtip a drámu predstaviť život chlapca "v spektre", ktorý sa rozhodne nájsť si priateľku. Seriál prináša vtip, ale aj smútok, drámu aj romantiku, rodinu a priateľstvo. A hoci sama neviem zhodnotiť hodnovernosť stvárnenia tejto poruchy, predstavuje jeden zo seriálov, ktoré sa chytajú tém, hoci nie sú najjednoduchšie.

The Good Doctor síce dosiaľ vydal iba 3 časti prvej série, no predstavuje ďalší seriál, ktorý sa venuje hlavnému hrdinovi s autistickou poruchou. Hlavná postava sa stáva chirurgom v nemocnici a bojuje s predsudkami, vlastnými schopnosťami a nedostatkami (a to všetko s veľmi dobrým hereckým obsadením). 

Moment

2 týždne v Prahe a Černošiciach boli časom radosti, stretávania sa, rozhovorov, pozorovania (pamiatok a iných), skúšania nových vecí (kávy), objavovania (nových zákutí a nových vlastností), budovania vzťahov, objatí, chodenia a mnohého iného. A hoci je toto miesto vzácne vždy, teraz bolo naplnené novými spomienkami, ktoré ma budú tešiť ešte dlhé roky.
photo credit: Death to Stock

Komentáre